Режисер індивідуальних турів – професія майбутнього
Звичні туристичні маршрути, автобусні тури і пляжний відпочинок в форматі “все включено” буде менш затребуваним у майбутнього покоління. Замість цього для туристів будуть складати індивідуальні унікальні тури, що враховують всі потреби і інтереси конкретної людини або групи людей. Зараз вже існують подібні послуги, але в майбутньому професія режисерів індивідуальних турів стане масовою, замінивши традиційних туроператорів.
Режисер індивідуальних турів – професійний гід, який займається розробкою та організацією унікальних турів на запит індивідуальних клієнтів. Нині подібний функціонал існує у туристичній галузі, однак у міру зникнення традиційних туроператорів та розвитку сучасних технологій, вимоги до подібних фахівців підвищуватимуться. Режисерам індивідуальних турів необхідно буде не тільки сформувати тур, виходячи з вимог та особистих інтересів конкретного туриста, а й розширити спектр послуг за допомогою високих технологій.
Щоб стати хорошим режисером індивідуальних турів, важливо звертати увагу не тільки на знання в галузі географії, туризму, історії та мистецтва, а й на soft skills — треба бути чудовим організатором, мати неабияку гнучкість мислення і фантазію і тонко відчувати потреби кожного конкретного клієнта. Навряд чи можна порадити якусь жорстку освітню траєкторію — необхідний багаж знань залежатиме від того, які сценарії подорожей захоче розробляти майбутній режисер.
Плюси професії:
1) перспективність галузі загалом і стала затребуваність у кадрах;
2) можливість побувати в багатьох країнах як частина роботи;
3) високий рівень зарплати;
4) багатопрофільність дозволяє працювати з будь-яким рівнем освіти та досвіду, робота знайдеться будь-кому.
Мінуси професії:
1) висока відповідальність;
2) часті стресові ситуації у разі виробничих проблем і форс-мажорних обставин (може бути затриманий літак, початися стихійне лихо чи війна, туристів може не випустити митниця тощо.);
3) туристи можуть турбувати дзвінками в будь-який час доби, і менеджеру треба спокійно реагувати і відповідати на питання, що виникають, вирішувати проблеми з приймаючою стороною на користь клієнта;
4) сезонність роботи та залежність від цього рівня зарплати.