100-річчяз дня заснування
У 2024 році писати мотиваційний лист потрібно для вступу до закладів передвищої та вищої освіти.
Мотиваційний лист - це документ, у якому вступник презентує себе та пояснює, що спонукало його обрати вищий навчальний заклад та спеціальність для навчання. У мотиваційному листі можна показати свої досягнення, навички, пріоритети на майбутнє.
Члени приймальної комісії розглядають мотиваційний лист для того, щоб більше дізнатись про вступника, його світогляд, мислення, ключові пріоритети. Лист повинен зацікавити членів приймальної комісії, що сприятиме до зарахування у вищий навчальний заклад.
Як правильно написати мотиваційний лист
Головна мета - розкрити тему, відповісти на питання "Чому я хочу вступити до обраного ВУЗу або на конкретну спеціальність". Ті, хто читатимуть ваш лист, повинні зрозуміти хто ви і навіщо вам потрібен вступ на обрану спеціальність. Для цього послідовно висловлюйте свої думки, доповнюйте їх аргументами, розкажіть про навички, які допоможуть вам у подальшому навчанні.
Якщо не маєте важливих досягнень у навчанні або суспільній діяльності, тоді розкажіть про свої плани на майбутнє.
Будьте щирими, не намагайтесь ідеалізувати себе, адже це дуже помітно. Уникайте штампів "комунікабельний, цілеспрямований" або підтверджуйте їх аргументами.
Структура мотиваційного листа
● Шапка - вказуються особисті дані (ПІБ, номер телефону).● Вступ - звернення до членів приймальної комісії або до ректора.● Основна частина - розкриваємо тему листа.● Висновки та подяка - підсумовуємо основні тези, думки.
Вступну частину можна розпочати зі звернення "Шановні члени приймальної комісії, звертаюсь до Вас..." або "Шановні пані та панове, прошу розглянути...". Якщо ви звертаєтесь до конкретної людини, тоді можна написати її ім'я та прізвище.
В основній частині листа потрібно розказати про те, що спонукало вас до його написання, про свої здобутки, навички, підкріплені аргументами. Наприклад, замість "маю лідерські якості" краще написати "був старостою класу або президентом школи тощо".
У висновку варто підсумувати тези та подякувати, наприклад "Дякую, що приділили увагу".
Вимоги до структури мотиваційного листа можуть відрізнятись в залежності від навчального закладу.
Вимоги до оформлення тексту
Мотиваційний лист можна написати у будь-якому текстовому редакторі. Немає різниці яким буде шрифт та його розмір. Адже при подачі заяв на вступ текст мотиваційного листа вставляється в спеціальне поле у кабінеті вступника. В цьому полі немає можливості форматування тексту.
За об'ємом мотиваційний лист може мати 1-2 сторінки формату А4 при розмірі шрифту 12-14.
Лист варто писати у діловому стилі.
Помилки при написанні мотиваційного листа
● не копіюйте готові мотиваційні листи з інтернету;● надто довгі речення;● надмірне вживання афоризмів, цитат;● нелогічність та непослідовність думок;● орфографічні помилки.
Не можна відправляти один і той самий лист в усі університети. Краще ознайомитись з історією, місією ВУЗу і відповідно до того скласти мотиваційний лист. На сайті вишу ознайомтесь з вимогами до мотиваційних листів, скачайте зразок.
Зверніть увагу, що заклади освіти будуть перевіряти мотиваційні листи на оригінальність тексту.
На складання мотиваційного листа потрібно приділити час, можливо 1-3 дні. Напишіть чернетку та дайте почитати її однокласникам, родичам або вчителю. Адже вам може здаватись логічним хід ваших думок, а сторонній людині він буде незрозумілим.