100-річчяз дня заснування

+380-50-6264506

100-річчяз дня заснування

Інформаційні матеріали для Здобувачів освіти

Прийоми, які допоможуть відпустити злість.

🔥 На що схожі ваші агресивні прояви? Слід уявити агресію як форму: це може бути предмет або жива істота. Намалюйте цей образ або знайдіть предмет який уособить ваш гнів, і почніть з ним розмовляти, відверто скажіть чому відчуваєте гнів.

🔥 Ви маєте знищити образ вашого кривдника, для підсвідомості це буде сигнал. Якщо ви його малювали, розірвіть малюнок, якщо ліпили розплющіть, або ж наберіть стакан води скажіть свої гнівні слова і вилийте цю воду.

🔥 Злість можна легко та ефективно виражати через тіло за допомогою фізичних вправ, танців або рухів, віджимання, біг, підійде будь-який спорт.

🔥 Можна взяти ковдру за кінці і струшувати її з усих сил. Повибивайте подушки, покидайте каміння у воду, добре підійде іграшка антистрес. У ці моменти проговорюйте свої відчуття.

🚫❌ Не дієвим буде виплескувати свою злість на близьких та друзів, так ви передаєте негатив їм і відштовхуєте від себе.

🌿 Вчіться екологічно справлятися зі своїми сильними емоц
іями!!

Illustration

Тест на перевірку емоційного вигорання.

Розгляньте зображення та виберіть одного птаха, який сподобався більше.
1. Активність - це добре, але не перевантажуйтесь. Навчіться говорити "ні", щоб зберегти своє здоров'я. 2. Невдачі - це частина життя. Прийміть себе та інших такими як вони є. Опануйте своїми емоціями, тримайте фокус уваги на тому що вас заспокоює. 3. Ви чомусь навмисно забираєте в себе час на відпочинок, і постійно шукаєте собі нові завдання. Зупиніться, почитайте книгу, послухайте спокійну музику, побудьте в тиші.4. Відсутність впевненості у собі не дає вам можливості розслабитися. Ви шукаєте у всьому недоліки, прийміть життя з усіма його недосконалостями.5. Вам подобається допомагати іншим, але і вам самим необхідна підтримка. Більше спілкуйтесь і діліться своїми переживаннями.6. Ваша щедрість - ваша сила, але не дозволяйте іншим зловживати цим. Слідкуйте за своїми кордонами. 7. Ви емоційна людина, саме це вас і втомлює. Вчіться знімати напругу через фізичні вправи та спокійні заняття.

Illustration

"Невидимі" вправи - гімнастика, яку можна виконувати в будь-якому місці та зручний для вас час.

Користь такої гімнастики:
🔘 сприяє роботі всіх груп м'язів;
🔘 активізує роботу внутрішніх органів;
🔘 стимулює процеси кровообігу;
🔘 прискорює обмін речовин;
🔘 заспокоює нервову систему.

Спробуйте "невидимі" вправи:
1. Підйоми п
'яток.
Робіть по 40 разів, можна сидіти, можна стояти, як вам зручно.
2. Підйоми н
осків.
Повністю станьте на ступні ніг і піднімайте тільки область носків, напружуйте м'язи гомілки, так само 40 разів.
3. Напруження м'язів ж
ивота.
Втягуйте і розслабляйте м'язи живота і області тазу, глибоко дихайте, виконувати 3 хвилини.
4. Зводьте ло
па
тки. 
Розправте плечі, напружуйте лопатки зводьте їх та розводьте, виконуйте 3 хвилини.
5. Стискайте долоні в кулак.
Руки можуть бути в будь-якому положенні, виконувати 50 разів.
6. Повертайте голову по сторонам.
Виконуйте 20 разів, повільно та плавно.
7. Витягуйте підборіддя.
Так, щоб відчути натягнення шкіри на шиї, протягом 2 хвилин.

Illustration

Поради для молоді: 10 секретів успішної співбесіди

Шановні випускники, зараз ви на порозі завершення навчання у коледжі, багато з Вас підуть навчатися далі, дехто планує далі працювати, хтось думає поєднувати роботу і навчання. Сподіваємося Вас налаштують на успішну співбесіду наші поради. Найважливішим і вирішальним етапом на шляху до бажаного робочого місця є співбесіда. Будь-яка співбесіда – це новий досвід, який може виявитися корисним. Це можливість оцінити себе, завести ділові контакти, вчасно усвідомити, що, можливо, засиділися на нинішньому місці роботи, і вирішити, куди рухатися далі.

Illustration

1. Найперша порада – готуватисяНе можна йти на співбесіду навмання. Необхідно ретельно підготуватися: вивчити інформацію про майбутнє місце роботи, знайти відомості про людину, яка буде проводити інтерв’ю, продумати свою промову-презентацію. Щоб створити правильне враження, показати себе адекватною, конструктивною людиною і досвідченим професіоналом, саме ця відповідальність лежить на претенденті. Часто бувають ситуації, коли кандидат лякався, затискався в незнайомій обстановці і через це провалює співбесіду.Пам’ятайте, що перше враження не можна справити двічі, а значить, треба зібратися і налаштуватися, щоб проявити себе найкращим чином, адже другого шансу не буде.
2. Зібратися з силами і не нервуватиПерші кілька хвилин поговоріть про погоду, про вуличні затори, про що завгодно. Можна зробити комплімент офісу, похвалити вигляд з вікна, привітати з нещодавно минулим корпоративним святом, якими-небудь спортивними перемогами або професійними досягненнями.. Це, по-перше, дозволить «розтопити лід», зняти загальну напругу, розташувати співрозмовника, а по-друге (і це не менш важливо), така розмова дасть вам можливість заспокоїтися, озирнутися, зібратися з силами і не нервувати.Запам’ятайте – не варто говорити про політику і резонансні події, адже ваші погляди них можуть не збігатися.
3. Не перетворюйте розмову в монологНе варто одразу видавати усю заготовлену промову. Спочатку потрібно послухати співрозмовника і постаратися зрозуміти, кого саме шукають, з якими за професійними і особистісними характеристиками людина їм потрібна. І, зробивши відповідні висновки, розповідати про себе. «Слухання» на початковому етапі зустрічі має бути 80%, а «говоріння» – 20%.Досить поширена ситуація, коли кандидат в стресі починає розповідати про себе, але говорить зовсім не те, що від нього очікували почути. При цьому він може володіти всіма необхідними для даної позиції компетенціями, але під час розмови не зміг правильно розставити акценти у своєму досвіді і знаннях і не висвітив ключові для роботодавця якості. І в результаті у інтерв’юера складеться враження, що кандидат на цю посаду не підходить.
4. Встановіть довірчий контактБудь-яка комунікація вже наполовину успішна, якщо встановлений довірчий контакт. Модне зараз слово раппорт, означає «динамічний стан, що виникає під час комунікації, при якому підвищується взаєморозуміння і створюється відчуття глибокої довіри». І ось цей неусвідомлений раппорт дуже важливий для успіху зустрічі.Інтерв’юер немов «приміряє» вас на посаду: наскільки ви «свій», «схожий» на нього, його колег і всіх співробітників, які поділяють інтереси та цінності кампанії-роботодавця.Для того, щоб людина, яка вас не знає, повірила вам і стала довіряти, необхідно говорити з нею однією мовою, одними словами. А для цього вміти слухати і чути.Якщо перед вами людина сучасної формації, то з нею потрібно говорити на іншій мові, наприклад, вставляючи англіцизми, модні абревіатури, якщо ж старшого віку – додавайте у розмову трішки історії (наприклад, щось про дитинство).Підстроювання необхідне, тому що тільки на 7% сприймається те, що людина говорить, на 38% – те, як вона це говорить, і 55% займає мова тіла (про це пише Пітер Томсон, автор сучасного підручника комунікації «Самовчитель спілкування»).
5. Постарайтеся бути модератором бесідиЗа допомогою грамотних питань можна так побудувати діалог, щоб вам було комфортно і щоб саме ви задавали тон усій розмові.Питання повинні бути «розумними»: про стратегію, про шляхи досягнення цілей, прийняті в даній організації, про роль і очікуваний вклад фахівця в реалізацію цих цілей. З ваших запитань роботодавець повинен зрозуміти, що ви серйозно ставитеся до цієї пропозиції, глибоко вивчаєте ситуацію, як то кажуть, «дивитеся в корінь» і вже відчуваєте співпричетність з командою.6. Подбайте про зовнішній виглядПерше враження про людину формується в перші 30-40 секунд зустрічі. Дружелюбний вираз обличчя, природність рухів і свіжий, охайний, презентабельний зовнішній вигляд – ось найважливіші фактори, що викликають симпатію співрозмовника. На співбесіді бажаний діловий стиль.
7. Презентуйте себе На співбесіду ви приходите, щоб презентувати, «продати» себе. Будьте контактні, охоче відповідайте на питання. Фраза «прочитайте моє резюме, там все написано» не зіграє на вашу користь.8. Будьте готові поділитися інформацієюБудьте доброзичливим, відкритим, діліться інформацією. Іноді кандидат не відповідає на питання, кажучи, що це комерційна таємниця, незважаючи на те, що вся інформація доступна в Інтернеті. Така поведінка викликає подив у роботодавців.Також не радять обурюватися, якщо задають питання про особисте життя (одружений/заміжня, діти є чи немає). Роботодавець просто хоче бачити в вас надійного і постійного працівника. Але буває й інакша ситуація, коли кандидат розповідає занадто багато особистої інформації, яка абсолютно не доречна. Необхідно в усьому знати міру.
9. Потоваришуйте з хорошим хедхантеромДуже часто талановитих здобувачів можуть не побачити, тому що ніхто їх не порекомендував. Я раджу шукати роботу в тому числі за допомогою кадрових агентств. Грамотний хедхантер знає, як правильно подати достоїнства кандидата, на що звернути увагу роботодавця, щоб він розглянув вашу кандидатуру. Крім того, якщо все-таки співбесіда пройшла невдало, він зв’яжеться з клієнтом, а потім проведе «роботу над помилками», в спокійній і необразливій формі зверне увагу на зони для розвитку і дасть професійні поради.
10. Частіше ходіть на співбесідиКожне нове інтерв’ю – це досвід, через який ви стаєте мудрішими, більш професійними і впевненими в собі. Навіть якщо ви не налаштовані змінювати роботу прямо зараз, таке періодичне потрясіння дуже корисне. Ви зможете зрозуміти, наскільки ви «в ринку», оцінити свої можливості, завести ділові контакти, вчасно усвідомити, що, можливо, засиділися на теперішньому місці роботи і вирішити куди рухатися далі.

Корисні підказки щодо організації дистанційного навчання здобувачам освіти

З карантином ми, перейшли на формат дистанційної роботи.
Для багатьох студентів це буде перший такий досвід, тож кожному доведеться шукати спосіб, як виконувати всі завдання з дому без втрати продуктивності й у тісному контакті з викладачами. Для переходу на дистанційне навчання замало просто взяти ноутбуки і закрити за собою двері коледжу, найскладніше починається, коли Ви починаєте свій робочий день вдома. Ось кілька порад, завдяки яким можна безболісно перейти на цей формат.

Illustration

1. Поговоріть з близькимиЗберіть тих, із ким разом проживаєте, й попередьте, що ваша присутність вдома в робочий час потребує зміни формату спілкування. Відтепер ви повністю зайняті у певний період і в цей час до вас не можна звертатися – ініціатором розмови можете бути тільки ви. Спершу вони навіть можуть ображатися, але поясніть їм, що таке правило підтримує вашу зосередженість і концентрацію на навчальних завданнях. Якщо ви будете відволікатися, то не зможете бути ефективними, а це може привести до того, що ви просто не виконаєте вчасно завдання і вони будуть накопичуватись. Кому це потрібно? Екзаменів і ЗНО ніхто не відміняв.
2. Організуйте своє робоче місце.Це не обов'язково має бути робочий стіл, але у вас повинно бути місце, де вам зручно і є все необхідне для роботи. Важливо щоби довкола була тиша, вам ніхто не заважав і поруч була розетка для робочого комп'ютера. Перевірте, щоб на стіні позаду вас не було предметів , які можуть збентежити ваших колег під час відеодзвінка. 3. Дистанційне навчання – це повноцінне навчання.Під час карантину ви – працюєте. Не просто перебуваєте вдома, а повноцінно виконуєте всі свої завдання протягом усіх навчальних занять за розкладом. Дистанційне навчання – це не фріланс, коли ви самостійно визначаєте зручний для себе розклад і кількість завдань. Дистанційне навчання – це звичайний робочий графік, протягом якого ви просто тимчасово перебуваєте поза коледжем.
4. Зберіться на навчання.Встаньте, зробіть зарядку, сходіть у душ, поснідайте, вдягніть звичний одяг. Ні, це не обов'язково має бути той одяг в якому ви ходили на навчання, але працювати в халаті або піжамі теж не варіант. Вас можуть підключити до відеодзвінків, а кричати "почекайте, зараз я приєднаюсь і вам зіграю на роялі" буде досить дивно. Навколо вас усе повинно бути підпорядковане вашому звичному робочому розпорядку.
5. Будьте на зв'язку.Звісно, ви можете встати з-за робочого столу, щоб пройтися, пообідати або відповісти на особистий дзвінок, але якщо ви не відповідаєте на повідомлення викладача, то чи ви працюєте? А працюємо ми максимально за розкладом занять і дзвінків. Вдома зазвичай набагато більше того, що вас відволікатиме, тож вам треба особливо ретельно дотримуватися дисципліни.
6. Синхронізуйтеся частішеВведіть правило щоранку спілкуватися всією групою. 15-20 хвилин вистачить, щоб синхронізуватися, дізнатися стан справ, нові завдання і зрозуміти, чим займатися протягом дня. Це особливо актуально зараз, в період кризової напруженості й умовах невизначеності, коли люди відчувають натиск інформаційного шуму і високого робочого навантаження. Припиніть постійно читати новини і гортати стрічки соціальних мереж Потрібно розуміти різницю між достатньою поінформованістю і судомним поглинанням інформації, якою зараз перенасичені всі джерела. Намагайтеся ретельніше обирати джерела, з яких ви будете дізнаватися новини, й критично оцінювати будь-яку вхідну інформацію. Вся актуальна і необхідна для вас інформація буде розміщена на сайті коледжу та у ваших групах у Вайбер. Це допоможе вам бути, спокійнішими, зосередженішими на навчанні й краще фокусуватися на головному.
7. Прислухайтеся до себе, запам'ятовуйте інсайти.Якщо віддалене навчання – новий для вас формат, то швидше за все, вам буде не дуже комфортно – все відбуватиметься інакше, ніж ви звикли. Й цілком імовірно, саме це стане джерелом нових відкриттів. Відтепер ви перебуваєте в нових для вас умовах, тож прислухайтеся до себе, записуйте нові ідеї, не відкидайте інсайти, фіксуйте зміни у ваших відчуттях. Все це може стати цінним для вас і корисним у вашій роботі.
8. Підтримуйте одне одного.Хваліть за досягнення або нові ідеї, заохочуйте ініціативність і проактивність, говоріть друзям, рідним, викладачам приємне просто так, без особливого приводу. Вигадайте розваги, які підтримуватимуть відносини в колективі. Запустіть флешмоб, щоб розслабитися протягом дня й використовуйте нешкідливі жарти для підтримки позитивного настрою вашої команди. Карантин і стрес все одно закінчаться, а з вами залишаться навички організації робочих процесів у незвичній обстановці.
Не панікуйте, слідкуйте за своїм здоров’ям, добре харчуйтеся і тримайте контакт зі своїми друзями.

Поради з подолання передекзаменаційного стресу

Тривожність в передекзаменаційний період може проявлятися:
- В почутті ізоляції, про що важко розповісти і батькам, і вчителям;
- в панічному занепокоєнні, яке складно подолати;
- в стані незадоволеності в своїх силах;
- у відчутті, що нічого не можна встигнути за час, що залишився;
- в розгубленості, через невміння відокремити головне від другорядного.

Illustration

Деякі особливості запам'ятовування:
- виявляється, пам'ять найбільш чіпка і гостра між 8 і 12 годинами. Потім гострота пам'яті починає знижуватися, а з 17 годин знову починає рости, і до 19 досягає високого рівня (якщо ви до цього часу не сильно втомилися);
- найкраще запам'ятовується те, що цікаво, викликає які-небудь почуття.
- Добре запам'ятовується те, що зрозуміло. Зрозуміти інформацію – означає, що в якійсь мірі вже запам’ятати її.
- Погано запам’ятовується матеріал зовсім новий, а тому він повинен бути пов’язаний з уже відомим матеріалом або з практикою.
- Всі визначення спочатку треба зрозуміти. Багато педагогів люблять точні визначення, але психологи радять все переформулювати своїми словами, це розвиває розум, і такі визначення залишаться в пам’яті.
- Гарно впливає на запам’ятання складання схем прочитаного, виписки, а також обговорювання інформації про себе і вголос. Звертайте особливу увагу на середину того навчального матеріалу, який ви вивчаєте. Початок і кінець запам'ятовуються краще - "ефект краю". Дуже великий матеріал необхідно ділити на невеликі уривки, групи, об'єднані за якоюсь ознакою.

Прийоми запам'ятовування
- Ключові фрази та ідеї заносите на папір;
- затримуйте свою увагу на основних пропозиціях в кожному абзаці, особливо якщо абзаци великі;
- після прочитання перевірте, що запам'ятали і відобразіть свої думки у вигляді схеми.

Як готуватися
• Підготуйте місце для занять: прибери зі столу зайві речі, зручно розташуй потрібні підручники, посібники, зошити, папір, олівці і т.п.
• Складіть план занять, спираючись на свої особливості ( "сова" ви або "жайворонок" ), і залежно від цього максимально використовуйте ранкові або вечірні години. Складаючи план на кожен день підготовки, необхідно чітко визначити, що саме сьогодні буде вивчатися.
• Почніть з найважчого розділу, з того матеріалу, який знаєте найгірше.
• Чергуйте заняття і відпочинок: 40 хвилин занять, потім 10 хвилин - перерва. Під час перерви можна помити посуд, полити квіти, зробити зарядку, прийняти душ.
• Виконуйте якомога більше різних опублікованих тестів з цього предмету. Ці тренування ознайомлять Вас з конструкціями тестових завдань.
• Готуючись до ЗНО, подумки малюйте собі картину тріумфу. Ніколи не думайте про те, що не впораєтеся із завданням. Залишіть один день перед тестуванням на те, щоб ще раз повторити найважчі питання.

Поради для підготовки до іспиту
• Залиште для підготовки до іспиту достатньо часу, щоб не виникла ситуація, коли потрібно прочитати весь матеріал курсу за останню хвилину. Цей підхід дозволить значно посилити Вашу впевненість у власних силах і знизити передекзаменаційний стрес, так як Ви будете знати, що витратили достатньо часу на підготовку і підготувалися добре.
• Складіть розклад своєї підготовки до іспиту, щоб Ви змогли стежити за часом. Відведіть достатньо часу для відпочинку і розваг, щоб уникнути перевтоми.
• Як тільки Ви помітите, що втрачаєте увагу і Ваш мозок почав втомлюватися, влаштуйте короткий відпочинок. Після того, як Ви повернетеся до занять, Ви будете почувати себе більш відпочившим і будете готові до подальшої підготовки.
• Експериментуйте з різними методиками підготовки, щоб заняття стали для Вас свого роду розвагою, і Ваша мотивація посилитися.
• Не пийте занадто багато кави, чаю і газованих напоїв; кофеїн тільки більше нашкодить роботі Вашого мозку і зробить його менш сприйнятливим до інформаціі. Харчуйтеся частіше і правильним чином; в період підготовки Вашому мозку потрібно більше поживних речовин.
• Регулярні, але помірні фізичні вправи додадуть Вам енергії, ясного мислення і знизять відчуття стресу.
• Не рекомендується посилювати навчальне навантаження за рахунок сну. Подібна рекомендація зумовлена тим, що нормальний сон не тільки знімає розумове стомлення і забезпечує відновлення витрачених сил організму, проте й відіграє найважливішу роль в механізмах пам'яті. Як показали дослідження вчених, саме під час сну відбувається переведення інформації, отриманої за день з оперативної в довготривалу пам'ять.

Памятайте – успіх завжди з тими, хто прагне до нього і вірить в себе!

Поради з подолання передекзаменаційного стресу

Вчитися в навчальному закладі, який ви вибрали, не так уже й важко, головне – уловити ритм, за яким працює система та не пускати все на самоплив. З самого початку потрібно налаштуватися на комунікабельний лад, побороти свій сором і з легкістю знайомитися. У навчальному закладі, де ти тепер навчаєшся, вивчи імена всіх своїх викладачів, відвідуй всі заняття, налагодь контакт з одногрупниками і бажано з деякими з них здружитися по-справжньому.

Illustration

Також необхідно ознайомитися і з самою будівлею, де ти будеш вчитися. Походити по його коридорах, подивитися, як розташовані аудиторії, бібліотека, кабінети співробітників. Якщо ви заселилися у гуртожиток, одразу слід познайомитися з сусідами, та обговорити з ними правила та порядки, які будуть встановлені в вашій кімнаті. Як будемо харчуватися: разом чи окремо? Графік прибирання кімнати, гостьові візити та інше. Ну і звичайно необхідно самому походити по місту, вивчити прилеглі околиці. А головне – з’ясувати, скільки часу вам потрібно, щоб дістатися до важливих для вас об’єктів.
Слід нагадати, що студент – доросла людина, і повинен володіти самостійністю та відповідальністю. На жаль, про це доводиться нагадувати деяким, хто не бажає розлучатися з дитинством. Навчання потрібне, перш за все, вам, і ніхто не буде бігати за вами і просити, щоб ви здали залік або іспит. Більш того, якщо самі вчасно не покваптесь, то не отримаєте навіть те, що заслуговуєте.
Для успішного засвоєння нових знань психологи рекомендують студентам ввечері згадувати, що нового вони дізналися за сьогоднішній день, а краще ділитися набутими знаннями з друзями, батьками. Така гарна звичка (промовляти, осмислювати почуте, виділяти важливе з інформації) допоможе вашому мозку розмістити всі знання по поличках і в потрібний момент швидко їх звідти дістати і продемонструвати.

Дуже важливо студенту-першокурснику визначитися з новим режимом: скільки часу витрачати на навчання, скільки на вдосконалення своїх здібностей, на відпочинок і дозвілля. Найголовніша порада студенту-першокурснику – залишатися собою в будь-яких ситуаціях, навіть найкритичніших. Світ не без добрих людей, і завжди можна знайти людину, яка допоможе мудрою порадою. У нашому навчальному закладі практичний психолог, класні керівники, викладачі та співробітники які завжди прийдуть на допомогу у важкій ситуації.

Шановні студенти, використайте свій шанс в повній мірі, ставши справжнім асом обраної вами професійної діяльності!

Психічне здоров'я. Умій володіти собою

Робота над емоційним інтелектом

Телефони довіри. Всеукраїнські безкоштовні

Всеукраїнська дитяча лінія «Телефон довіри» 8 800 500 21 80  За цим номером будь-яка дитина навіть з найвіддаленішого населеного пункту України може звернутися, почути відповідь на важливі, без перебільшення, болючі питання та отримати кваліфіковану консультацію психологів, юристів, педагогів — дітям, батькам. Працює з 09:00-21:00

Illustration

Консультація з питань всиновлення, створення дитячого будинку сімейного типу або прийомної сім'ї 8 800 50 543 30 Національна «гаряча лінія» з питань насильства та захисту прав дітей 8 800 500 33 50 Національної лінії Телефону Довіри з проблем ВІЛ/СНІД 8-800-500-45-10 Цілодобово, анонімно, безкоштовно Національна «гаряча лінія» по запобіганню торгівлі людьми 8 800 500 22 50 

Шановні першокурсники, що потрібно для того, щоб краще вчитися!

Кожна людина навчається протягом всього свого життя. Тепер такий час що від цього нікуди не подінешся. Здатність неймовірно добре навчатись — це те що дозволило людському виду створити цивілізацію, та заволодіти планетою.

Illustration

Ви зробили свій перший крок в доросле життя обравши майбутню професію та вступивши до нашого навчального закладу. Але багато хто з вас зіштовхнувся з проблемами: вам важко дається навчання відмінне від шкільного, декому з вас було складно вчитись у школі і в новому закладі ви хотіли спробувати свої сили заново, у когось не складались стосунки з одноклассниками та одногрупниками, що призводило до погіршення результатів навчання, і, врешті-решт, опанування дистанційною формою навчання, тому хочу дати вам декілька порад.
Знайти мету і сенс добре вчитися — найважливіше для початку, необхідно визначитися, навіщо тобі потрібно краще вчитися. Тобі потрібна мета, яка буде важлива саме для тебе: вступити далі до вищого навчального закладу, стати кращим в групі, привернути чиюсь увагу, отримати похвалу і схвалення батьків, зробити так, щоб тебе поважали вчителі, отримати стипендію, метою може стати просто спілкування з одногрупниками під час навчання.
Розпиши конкретні завдання — що потрібно зробити щоб краще вчитися, розділи цю глобальну мету на маленькі: зробити 4 домашніх завдання з математики, написати на 7-12 контрольну з літератури, навчитися рахувати інтегральні рівняння і так далі. Чим менше і конкретніше завдання, тим простіше їх виконати і тим простіше тобі самому зрозуміти, як краще вчитися і що для цього зробити.
Відвідуй всі заняття, ваші прогули свідчать про ваше байдуже ставлення до навчання, навіть якщо пропускаєш уроки з поважної причини, запитай в одногрупників що було на заняттіц, у викладача, що можна почитати з цієї теми і пройди пропущений матеріал самостійно.

Не відволікатися під час занять — відволікаючись, ти пропускаєш важливий матеріал і коментарі до нього. Найчастіше ви відволікаєтесь на мобільні телефони, тому ховайте їх на занятті.
Задавай питання — якщо тобі щось незрозуміло, спробуй пом’якшити питання, зроби його уточнюючим, запитай про щось конкретне.
Виконуй завдання — не списуй їх у інших . Домашні завдання задають не просто так, їх завдання — закріпити твої знання, так що краще всього якщо ти будеш виконувати завдання саме в той день, коли його задали.
Структуруйте свій час — якщо за день після занятть тобі потрібно встигнути, в спортивну секцію, на гурток, зробити домашню роботу і зустрітися з друзями, роби домашню роботу першочергово, кількість справ, які зробити ще належить підгонитиме, і ти будеш працювати швидше. А знання, скільки у тебе справ, не дозволить відкласти і лінуватися.

Ці поради як краще вчитися допоможуть тобі в тому випадку, якщо ти сам цього захочеш. Успіху!

Як вберегти себе від кібербулінгу: поради практичного психолога

Сучасний світ зосередився на вирішенні проблем пов’язаних зі здоров’ям. В умовах карантину, коли ми з вами маємо перебувати більше часу вдома, спілкування шукаємо в мережах Інтернету, навчаємось дистанційно, молодь все частіше стикається з кібербулінгом. Раніше хуліганів можна було зустріти на вулиці, та зараз вони частково перейшли в Інтернет.

Illustration

Цифрові технології відкрили багато нових можливостей, на жаль, для шахраїв також. У результаті цього і виник кібербулінг. Кібербулінг – це знущання над співрозмовником у віртуальному просторі, жорстокі дії з метою дошкулити, нашкодити, принизити іншу людину. При цьому використовуються інформаційно-комунікативні засоби: мобільні телефони, електронна пошта, соціальні мережі, тощо.
Кібербулінг складається з безлічі методів для залякування і цькування своїх «потенційних жертв»: * Анонімні погрози – пересилання листів без підпису на електронну адресу своєї «потенційної жертви», в яких прописані образи, залякування, часто з використанням ненормативної лексики. * Переслідування – довготривала часта розсилка своєї «потенційній жертві» через мобільний зв'язок та електронну пошту повідомлень, а в подальшому – шантажування її якимись фактами з її ж особистого життя. * Використання особистої інформації – отримання особистої інформації про «потенційну жертву» через злам її електронної пошти або сторінки в соціальних мережах і використання для шантажування чи знущань.* Флеймінг – це обмін короткими емоційними репліками між двома людьми – агресором і «потенційною жертвою» (іноді, агресорів може бути декілька). Мета агресора – принизити «жертву» і, тим самим, отримати від цього задоволення.* Хеппіслепінг – це відеоролики, в яких зняті реальні сцени насильства. Найчастіше ці ролики розміщуються на таких ресурсах, де їх можуть переглядати мільйони людей. Природно, такі ролики в більшості випадків «заливаються» в мережу без згоди «потенційної жертви».
Правила-поради для профілактики і подоланні кібербулінгу1. Не поспішай, не виплескуй свій негатив у кібер-простір. Не відповідай на принизливі чи загрозливі повідомлення, доки не порадишся з дорослими. Перед тим, як писати і відправляти повідомлення, потрібно заспокоїтись, притишити роздратування, злість, образу, гнів. Емоції – погані порадники, вони минають, а написане і відправлене в Інтернет продовжує нести і помножувати негатив уже без Вашої волі і контролю.2. Будуй власну онлайн-репутацію, не провокуйся ілюзією анонімності. Інтернет – це особливе середовище із своїми правилами поведінки – «нетикетом» (новоутворення від англ.. net –мережа і «етикет»). Хоча кібер-простір і надає додаткові можливості відчути свободу і розкутість завдяки анонімності, але існують способи довідатись, хто саме відправив повідомлення, хто стоїть за певним ніком (анонімним псевдонімом). І якщо некоректні дії у віртуальному просторі призводять до реальної шкоди – від анонімності залишається лише ілюзія: все тайне стає явним. У віртуальному просторі, як і в реальному, діє золоте правило: стався і дій стосовно інших так, як хотів би, щоб ставились до тебе. Крім того, Інтернет фіксує історію, яка складається із публічних дій учасників і визначає його онлайн-репутацію – накопичений образ особистості в очах інших учасників: заплямувати її легко, виправити – важко.3. Зберігай підтвердження факту нападів. Якщо тебе неприємно вразило якесь повідомлення чи картинка на сайті (фото, відео, будь що), правильна реакція – вимкнути екран (щоб зупинити негативний вплив, але не комп’ютер!) і негайно звернутись до батьків або друзів за порадою. Можна зберегти чи роздрукувати сторінку самостійно, щоб порадитись з батьками (дорослими) в зручний час.
ЩО ІГНОРУВАТИ? Доречно ігнорувати поодинокий негатив. Одноразові образливі повідомлення найкраще ігнорувати, часто в результаті цього кібер-булінг на початковій стадії і зупиниться. Досвідчені форумчани послуговуються правилом: «найкращий спосіб боротьби з неадекватами – ігнор». Якщо ж реагувати на негативні коментарі, комунікація продовжується.
КОЛИ ІГНОРУВАТИ НЕ ВАРТО? Не дивлячись на те, що відправник Вам не відомий, якщо листи систематично містять загрози життю і здоров’ю, або порнографічні сюжети, варто поставити до відома телефонного або Інтернет-провайдера, інспектора місцевого відділку поліції із роботи з неповнолітніми (для цього й важливо копіювати повідомлення із загрозами). Якщо образлива інформація розміщена на сайті, варто зробити запит адміністратору щодо видалення цієї інформації.
ПРАВИЛА ДЛЯ СВІДКІВЯкщо ви стали очевидцем кібер-булінгу, існує три типи правильної поведінки:1)виступити проти булера (дати йому зрозуміти, що такі його дії оцінюються вами негативно);2) підтримати жертву (особисто чи в публічному віртуальному просторі висловити думку про те, що кібер-булінг – це погано; цим Ви надаєте емоційну підтримку, так необхідну жертві);3) повідомити дорослим про факт некоректної поведінки в кібер-просторі.
!!! Можливе тимчасове блокування. Програми, що забезпечують миттєвий обмін повідомленнями, мають можливість тимчасового відключення, можна заблокувати отримання повідомлень з певних адрес, навіть змінити телефонний номер.

Як зберігати рівновагу під тиском стресу: 10 порад

Вміння, яке всім нам час від часу потрібне, — контроль над власними емоціями. Особливо це важливо в критичних та стресових ситуаціях. Тому сьогодні пропонуємо ознайомитись з методами, які допоможуть вам зберігати рівновагу під тиском стресу. Здатність керувати своїми емоціями і зберігати спокій під тиском обставин має прямий зв’язок з вашою продуктивністю.

Illustration

Тривалий стрес може бути вкрай небезпечний. Крім очевидних психічних розладів, може статися деградація ділянок мозку, що відповідають за самоконтроль. Однак вражаюча річ полягає в тому, що стрес необхідний нашому організму. Його важливість полягає в тому, що мозку важко почати будь-яку дію, поки він знаходиться під низьким рівнем тиску. Найбільшої продуктивності ми досягаємо тоді, коли рівень стресу є помірним. І поки він змушує нас діяти і не переходить у хронічний — це вкрай корисно.
Крім збільшення ризику серцевих захворювань, появи депресії і ожиріння, стрес знижує когнітивні функції. На щастя, (звичайно, якщо лев не женеться за вами) велика частина вашого стресу суб’єктивна і знаходиться під вашим контролем. Найкращі працівники мають добре налагоджену стратегію виживання, яку вони використовують в стресових ситуаціях. Це знижує рівень їх стресу незалежно від того, що відбувається навколо, і дає гарантію, що стрес матиме періодичний характер, а не постійний.
Нижче наведено 10 найбільш важливих способів, за допомогою яких фахівці з різних областей справляються зі стресом. Деякі з цих стратегій можуть здатися очевидними, але вся складність полягає у визначенні, коли саме необхідно використовувати ці поради, і в тому, щоб скористатися ними під час стресової ситуації.

1. Цінуйте те, що маєте
Виділити час, щоб поміркувати про те, за що ви вдячні — це не просто “правильне” заняття. Це підвищує ваш настрій та знижує кількість гормону стресу кортизолу на 23%.

2. Уникайте запитання: “Що, якщо..?”
Запитання “Що, якщо..?” підкидає хмизу у вогонь стресу і занепокоєння. Все може відбуватися дуже по-різному, і чим більше часу ви витрачаєте на занепокоєння про ці варіанти, тим менше часу ви фокусуєтеся на діях, які можуть вас заспокоїти і допомогти впоратися зі стресом. Не кажучи вже про ті дії, які безпосередньо вирішують ваші завдання.

3. Залишатися позитивними
Позитивні думки допомагають зробити стрес переривчастим, фокусують ваш мозок на тому, що є абсолютно вільним від стресу. Ви повинні допомогти вашому блукаючому розуму, свідомо вибравши для нього позитивну тему для думок. Будь-яка позитивна думка буде змінювати напрямок вашої уваги. Коли справи йдуть добре і у вас хороший настрій, це відносно легко зробити. Коли ж справи йдуть погано і в голові цілий рій негативних думок — це може стати для вас викликом. У такі моменти подумайте про ваш день, і знайдіть в ньому хоча б одну позитивну річ, яка сталася, і не важливо, наскільки малою вона була. Якщо ви не можете сфокусуватися на цьому дні, то згадайте про попередній або навіть весь тижня. Або, якщо ви очікуєте на якусь хорошу подію в майбутньому, зосередьтеся подумки на ній. Мета в тому, щоб “перемкнути” ваші думки з негативу на щось хороше.

4. Не засиджуйтесь в соцмережах
З огляду на важливість створення переривчастого стресу легко зрозуміти, наскільки важливо регулярно виходити з соцмережі для контролю над стресом. Коли ви доступні для роботи 24/7, то піддаєте себе постійному стресу. Змушуючи себе виходити з мережі, і навіть вимикати мобільний телефон, ви даєте своєму тілу відпочинок від постійного джерела стресу. Дослідження підтверджують, що така дрібниця, як перерва в перевірці і відповіді на e-mails, знижує рівень вашого стресу.

5. Не зловживайте кофеїном
Кофеїн стимулює вироблення адреналіну. Адреналін викликає реакцію організму “бийся або біжи” — механізм виживання, який змушує вас стояти на місці і битися або бігти в гори і ховатися, коли ви стикаєтеся з загрозою. Цей механізм заставляє ухилятись від раціонального мислення на користь прийняття найбільш швидкого вирішення. Це дуже добре, коли за вами женеться ведмідь, але не настільки, коли вам потрібно відповісти на короткий лист. Коли кофеїн занурює ваш мозок і тіло в гіперзбуджений стан стресу, ваші емоції керують поведінкою. Стрес, викликаний кофеїном, дуже далекий від переривчастого, а довгий період напіввиведення кофеїну гарантує, що він буде з вами протягом найпродуктивнішого робочого часу.

6. Висипляйтесь
Коли ви спите, ваш мозок буквально заряджається. Саме тому щоранку ми прокидаємося зі “свіжою головою”. Ваш самоконтроль, увага і пам’ять — все це зменшується, якщо ви мало спите. Позбавлення сну викликає збільшення гормонів стресу навіть при відсутності стресової ситуації. Стресові проекти часто змушують вас почуватись так, ніби у вас немає часу на сон. Але нестача хорошого сну може стати причиною того, що ви не можете тримати все під контролем.

7. Пригнічуйте негативні внутрішні діалоги
Великим кроком в управлінні стресом є припинення негативних внутрішніх діалогів. Чим більше ви роздумуєте про негативне, тим більшу силу воно має. Більшість наших негативних думок саме цим і є — думками, а не фактами. Коли ви зловите себе на обмірковуванні негативних і песимістичних думок, скажіть собі: “Час зупинитися і записати їх!”. Справді зупиніть те, що ви робите, і запишіть те, про що думаєте. Як тільки ви змогли перервати імпульс негативних думок, ви зможете бути більш раціональними і з “ясною головою”, щоб правдиво їх оцінити.

8. Переосмислюйте свої погляди
Стрес і занепокоєння підживлюється нашим власним спотвореним сприйняттям подій. Легко вірити, що нереальні терміни, зарозумілі шефи і неконтрольовані затори — це ті причини, через які ми постійно відчуваємо стрес. Ви не можете контролювати обставини, але ви можете контролювати свою реакцію на них. Тому, перш ніж витрачати багато часу на щось, зупиніться і поставте цю ситуацію в перспективу.

9. Дихайте
Найпростіший спосіб зробити стрес періодичним — дихати. Практика бути присутнім тут і зараз зі своїм диханням тренує ваш мозок до виконання одного конкретного завдання і заспокоює зсередини. Коли ви відчуваєте стрес, зосередьтеся на кілька хвилин на своєму диханні. Зачиніть двері, відкладіть всі відволікаючі фактори, сядьте на стілець і просто дихайте. Вам потрібно на деякий час зосередитися виключно на своєму диханні, щоб перервати блукання розуму. Думайте про те, як це — вдихати і видихати. Це звучить просто, але на ділі не так й легко зробити. Цілком природно, якщо через кілька вдихів ви почнете думати про щось інше. Тоді просто знову зосередьтесь на диханні і продовжуйте вправу. Якщо для вас це легке завдання, почніть рахувати свої вдихи і видихи до 20. Потім почніть спочатку.

10. Не соромтесь просити допомоги
Інколи ми думаємо, що можемо зі всім впоратись самостійно. Але для того, щоб залишатись спокійними і продуктивними, ви повинні визнати свої слабкості і попросити допомоги тоді, коли потребуєте її. У кожного з нас є людина, на яку можна покластись, і яка готова допомогти в будь-яку хвилину. Звичайна розмова про ваші занепокоєння і труднощі може послабити стрес і створити новий погляд на ситуацію. У більшості випадків інші люди бачать вирішення ваших проблем тому, що не прив’язані емоційно до ситуації і не переживають її зсередини. Прохання про допомогу може не тільки пом’якшити ваше занепокоєння, але і зміцнити взаємини з тими, на кого ви покладаєтеся.

Висновки
Кожен раз, коли ви долаєте стрес і відчуття тривоги, які можуть болісно позначитися на вашій продуктивності, згадайте вищенаведені інструкції. Дотримуючись їх, ви будете наділені силою і зможете відновити контроль над ситуацією.

Illustration

Навичка XXI століття. Як розвинути креативне мислення: поради практичного психолога

Креативність вносять в топ-навичок для майбутнього, тренінги та книжки пропонують безліч способів її зміцнити, від дітей очікують креативність ще до того, як вони навчились відтворювати знання. Чому ж розвинуте креативне мислення прописується у вимогах до вакантних місць і згадується в резюме кандидатів на посади?

Illustration

Думаю, це є прямою вимого часу — часу, коли запитань є більше, ніж готових рішень; часу, коли досвід п’ятирічної давності не зацікавлює, бо втратив актуальність; часу, коли в повітрі запах змін, і їх очікують від кожного на своєму місці.
Креативність додає цінності працівникові. А можливість креативити на роботі додає цінності робочому місцю.
Звідки ж взяти креативне мислення, якщо відчуваєш його нестачу чи прагнеш розвиватись?
Декілька порад для щоденної практики, на тему розвитку креативного мислення:

1. Щодня присвячуйте час розгляданню якогось предмету чи малюнку.

Розглядання має бути вільним від асоціацій. І в цьому якраз складність. Від вас уважність до деталей і запам’ятовування усіх дрібниць з відтворенням в думках або на папері за деякий час. Наприклад, намалюйте усі подряпинки, які ви запам’ятали, розглядаючи стільницю.
2. Дійте незвичним для себе чином — вносьте зміни у рутинні дії. Наприклад, складіть посуд у інше місце. Або лівою рукою (правою — для шульги) витягніть необхідний одяг з шафи.

3. Оберіть будь-який предмет, випишіть усі складові цього предмету. Напишіть, чому кожна складова зроблена саме так. Спитайте себе: чи може вона бути зроблена іншим чином? Як саме? Що це змінить? Наприклад, чи можуть полиці в шафі бути резиновими? Що це змінить?

4. Виривайте сторінки з журналів і складайте свій колаж в блокноті. Нехай ця творча робота триває не один тиждень.

5. Шукайте щось, що нікого не дивує, і дивуйтесь. Наприклад, здивуйтесь шнурівці кросівка. Розгляньте її ближче, поміркуйте про її місію. Хіба не дивина?

6. Замальовуйте плани на день або робочі завдання. Не використовуйте слова для записів, виключно — символи і малюнки. Кружечки будуть відповідати за завершену справу чи вільний від занять час?

7. Записуйте вирази з двох понять, які неможливо поєднати. На перший погляд. Знаходьте той інший погляд, де об'єднання понять має пояснення. Наприклад, волохата терка. Уявили? А тепер поміркуйте, для чого вона створена.

Книги, які допоможуть більше заглибитися в тему
Для роботи з власними ідеями, для розвитку креативного мислення добре попрацювати з книгами Майкла Микалко «Ігри для розуму», «Рисовий штурм». Для глибшого розуміння природи креативності можна скористатись книгами Джона Лерер «Уяви», «Як працює креативність», Тодд Любарт «Психологія креативності».

Illustration

СЕКРЕТИ ПЕТ-ТЕРАПІЇ💫

🖇 Пет-терапія - це напрям у психотерапії, який використовує при лікуванні взаємодію з тваринами (собаками, котами, кіньми, кроликами, птахами та ін.). 
🕊 Назва "pet" з англ. перекладається, як "домашній улюбленець", цей напрям у психології називають анімалотерапія. 🐶🐩 Собаки. Допомогають впоратися з депресією, швидко заспокоїтись у стресовій ситуації, дарують позитивні емоції🐎 🐴 Коні. Допомогають боротися із залежностями, їзда верхи зміцнює організм, догляд за конем знімає емоційну напругу🐈🐱 Кішки. Заспокоюють психіку людини, нормалізують сон, мурликання кішки розслабляє та стимулює вироблення гормону радості - окситоцину🐰🐇Кролики. Погладжування кроликів допомагає розвивати мілку моторику, їх м'яка приємна шкіра розслабляє і заспокоює нервову систему🐦🦜 Птахи. Папуги здатні допомагати постраждалим від насилля, їх щебетання прибирає сум від одинацтва, виникає бажання поспілкуватися.Один із доступних методів психологічної допомоги - пет-терапія, обирайте тваринку до душі!

Illustration